Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Nasi Kerabu Hasil Air Tangan Dr Nana


Nasi Kerabu Hasil Air Tangan Dr Nana


Telah lama sungguh tidak merasa masakan Nana. Hari ini sesampai di rumah, saya melihat ada nasi kerabu siap dengan lauk ayam percik di bawah saji. Waah hati seronok bukan kepalang melihat makanan kesukaan tersedia. Boleh klik di SINI untuk melihat resepi Nasi Kerabu dan di SINI resepi Ayam Percik. 

Saya harus mengakui yang Nana seorang doktor yang sangat hebat dalam bab memasak. Bukan sahaja nasi dan lauk pauk, juga kuih muih, kek dan biskut. Alhamdulillah atas kelebihan itu kerana tidak semua orang suka memasak atau boleh memasak. Tidak seperti saya yang mula memasak secara konsisten hanya setelah berpindah ke sini. Itu pun setelah melihat anak anak rajin memasak pelbagai masakan. 



Nasi Kerabu Hasil Air Tangan Dr Nana


Namun sejak bekerja, masa Nana untuk ke dapur agak terbatas. Keluar pagi pagi hari dan balik pulak sudah lewat senja. Namun itulah pengorbanan yang perlu dilakukan demi masa depan. Nana juga telah mula merancang kehidupan dengan membeli sebuah rumah teres dan membuat pelaburan dalam saham. Kini beliau sedang membuat perancangan untuk mendaftarkan diri untuk menduduki peperiksaan bagi kursus pakar. Namun ianya masih di peringkat persediaan. Walau apapun yang dirancang, kami pasti sentiasa bersedia menyokong dari belakang. 



Nasi Kerabu Hasil Air Tangan Dr Nana

Mudah mudahan segala perancangan berjalan dengan lancar. Maklum ada kalanya rancangan dan impian kita tidak menjadi kenyataan. Hanya Allah lah sebaik baik Perancang dan perancangan Allah lah yang paling agung dan sempurna. Saya sentiasa berdoa agar Nana diberikan kemudahan dalam apa jua yang dilakukan. 




Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

3 ulasan for "Nasi Kerabu Hasil Air Tangan Dr Nana"

  1. assalamualaikum w.b.t

    salam singgah, auntie :)

    sedapnya nasi kerabu! kalau di shah alam, sy suka nasi kerabu yang dijual di food truck dpn shell seksyen 19. tapi tak ada ayam percik, cuma ayam rempah. ayam rempahnya memang sedap!

    BalasPadam
  2. sedapnya...lama tak dpt mkn yg betul2 umphh...Beruntung kak dpt anak seperti Dr. Nana...

    BalasPadam
  3. Semenjak follow blog Azie kitchen ni,byk masakan yang saya belajar.Saya buat dan rasanya sangat enak.Sering mendapat pujian dari suami dan anak2.Thanx Kak Azie.

    BalasPadam