Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Majlis Rumah Terbuka Di Minggu Terakhir Syawal






Hari ini adalah hari minggu terakhir dalam bulan Syawal bermakna tiada lagi aktiviti majlis rumah terbuka dan makan makan raya di minggu hadapan. Saya belum berkesempatan untuk memasak kerana setiap hari minggu pasti ada sahaja undangan ke majlis perkahwinan dan rumah terbuka. Telah beberapa hujung minggu juga kami tidak menghabiskan masa di rumah dengan anak anak. Rasa bersalah pula bila tak dapat membawa Aween shopping seperti yang saya janjikan. Hari ini pagi pagi lagi selepas menghantar Aween ke Subang Parade, saya dan hubby terus ke De Palma Hotel Shah Alam menghadiri majlis perkahwinan anakanda Puan Kamariah dan Encik Hizzad. Di majlis ini, berpeluang bersembang dengan Datuk Azizan Abd Rahman yang merupakan rakan sekerja yang telah bersara dari perkhidmatan dan juga pernah tinggal dalam satu kejiranan semasa kami di USJ dulu. Kebetulan anak anak kami, Nana dan Nellisa juga berkawan dengan anak mereka. 




Selepas itu, kami ke Taman Keramat menghadiri majlis rumah terbuka Tuan Haji Zainal. Di sini saya ingin kongsikan sedikit berkenaan daging kambing panggang. Serius... seumur hidup saya tak pernah makan daging batang pinang kambing. Kali pertama menikmatinya semasa majlis Tuan Haji Zainal di Ampang. Memang sangat sedap dan dagingnya sangat lembut. Semasa majlis rumah terbuka di rumah kami, saya minta hubby memberitahu katerer supaya memotong daging batang pinang untuk saya tapi rasanya macam bahagian daging biasa sahaja, bukan daging batang pinang. Untuk nak mengambil daging batang pinang, ada cara caranya dalam memotong. Jadi kalau tak pandai, ianya tak akan menjadi seketul daging yang sangat sedap. Jadi di sini, hubby telah meminta pekerja yang memanggang kambing untuk memotong daging batang pinang untuk saya. Hmmm memang puas hati sangat sangat kerana akhirnya hasrat untuk menikmati daging batang pinang kambing panggang tercapai. Juga tidak lupa Selamat Hari Lahir pada Nor yang diraikan oleh anak anak di majlis ini. Semoga berbahagia selalu.





Selepas itu, kami beredar pula ke Puchong Perdana untuk majlis terbuka rumah Mus. Di sini, kue teow goreng ala Chinese style yang menjadi pilihan. Saya agak kurang menggemari Char Kue Teow yang banjir berkuah. Sangat sedap Kue Teow ini sehinggakan saya masih makan walaupun telah kekenyangan. Lebih seronok bila makan bersama kawan kawan yang tiba dalam masa yang sama dengan kami seperti Rusdi, Ezza dan Radzi. Oleh kerana hari mendung dan hujan mulai turun, kami minta diri kerana terpaksa ke Subang Parade untuk mengambil Aween. 





Hmm walaupun beberapa buah rumah sahaja namun ianya cukup memenatkan dek banyak masa dihabiskan di atas jalan raya. Lagi pulak, hampir seharian juga kami keluar rumah dari pagi sehingga petang.  Tentulah penat sekali...



Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

3 ulasan for "Majlis Rumah Terbuka Di Minggu Terakhir Syawal"

  1. selamat malam... hehee..jom blogwalking sebelum tidur :)

    BalasPadam
  2. Salam..seronok tgk akak beraya..ni my special post utk akak..baca ye...http://ummuammar76.blogspot.com/2014/08/pizza-ala-azie-kitchen.html?m=0

    BalasPadam
  3. sedapnya....sy suka daging kambing

    BalasPadam