Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Kuih Kaswi Mabeless



Kuih Kaswi Mabeless


Dah banyak versi resepi Kuih Kaswi yang saya telah cuba tapi yang ini juga yang paling sedap pada saya. Semuanya secukup rasa dan lembutnya juga sangat sangat menepati kuih kaswi yang saya inginkan. Haaa inilah salah satu dari kuih tradisional yang saya dapat resepinya dari kak Sharifah Lok. Setakat ini kedua dua resepi yang saya cuba iaitu Kuih Bakar Pandan di SINI dan Kuih Kaswi sangat sangat sedap. Lepas ini, saya akan cuba pula resepi seterusnya yang dikongsikan oleh Kak Lok. Memang dah tak sabar untuk mencubanya. Tapi itulah, nak memasak kuih tradisional kena tengok hari juga kerana anak anak tak menggemari kuih tradisional. Saya pula sekadar makan beberapa ketul sahaja kerana nak menjaga berat badan. Jadi setiap kali membuatnya, saya kenalah samada bawa ke pejabat atau dihantar ke surau atau hulur ke rumah rumah jiran.

Apa dia? Ohh tahu tahu, nak resepinya ya? Hahaha kenalah sabar dan tunggukan dalam entri akan datang. Yang ini kiranya macam entri pengenalan sahaja. Hingga jumpa lagi....



Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

1 ulasan for "Kuih Kaswi Mabeless"