Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Sayur Pecal Kegemaran Saya


Sayur Pecal


Di bulan Ramadhan, memang rahmat Allah melimpah ruah dan ianya boleh dilihat dengan ramainya peniaga peniaga yang muncul di bazar Ramadhan, ramainya mereka yang hadir ke surau untuk bersolat terawih. Hari ini, rezeki saya murah kerana tiba tiba sahaja sahabat saya Rasimah menghulurkan rencah pecal seolah olah tahu yang pecal adalah makanan kegemaran saya. Dulu saya pernah membeli dan menyimpan home made stok pecal tapi sekarang memang agak susah sedikit untuk mencari rencah pecal yang sedap. 


Sayur Pecal


Balik dari pejabat, saya terus singgah di kedai runcit membeli tempe, sayur kangkung dan kacang panjang. Kebetulan di rumah ada stok terung, jadi saya celurkan sekali bersama sayur kacang panjang.



Sayur Pecal


Sangat sedap dan secukup rasa rencah pecal ini dan menyediakannya pula sangat mudah, hanya perlu dimasukkan air dan kacau diatas dapur seketika. Hmm memang terbaeek lah, rencah pecal segera yang dijual oleh kakak ipar Rasimah. Saya meratah begitu sahaja, maklum saya hanya makan beberapa sudu nasi sahaja sekarang ini. 

Kalau ada sesiapa yang ingin membuat tempahan, bolehlah menelefon Mak Tam di nombor telefon: 014-2531648. Terima kasih tidak terhingga kepada Rasimah yang akan bersara awal tidak lama lagi. Semoga dimurahkan rezeki dan diberikan ketenangan hidup dan kebahagiaan di dunia dan akhirat. 


Sayur Pecal



Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

7 ulasan for "Sayur Pecal Kegemaran Saya"

  1. Hi Kak Azie! I love pecal and I used to eat it at the cafeteria when I was studying in UKM. It is very delicious and I can eat it just like that on its own. By the way, do you have a recipe for home made pecal?

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum sis...saya tgh mencari menu2 menarik utk berbuka ptg nti..terima kasih atas perkongsian. .jemput ke blog saya juga ye di www.allnutrition4life.blogspot.com

    BalasPadam
  3. my feveret!! terutama ada tempe tu. sedapnyee..

    Qiss Me Mommy

    BalasPadam
  4. terimakasih juga kerana mendoakan kesejahteraan saya...

    BalasPadam
  5. Haritu ayu dpat rencah pecal dr indonesia. Saudara blik melancong. Sedap sgt kak pecal ni. Biasa kat kg mak buat homemade renchnya..

    BalasPadam
  6. Balasan
    1. Open order KUAH PECAL SEGERA. Azie Kitchen pun dah cuba tau kuah pecal segera ni.

      Cuma tambah air panas dah boleh makan dengan sayur sayur kegemaran anda atau makan dengan nasi impit😊

      500gm - RM20
      1kg - RM38

      🚗COD area Changkat Jering, Simpang, Taiping dan Kamunting. Yang jauh nak postage pun boleh.

      Yang berdekatan area Changkat Jering boleh SELFPICKUP dekat rumah.

      Whatsapp 0134098159 untuk order.

      Padam