Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Harijadi Juita Yang Istimewa





Makan malam sempena menyambut harijadi Juita tahun ini sangat meriah berbanding tahun sebelumnya. Ini adalah kerana sahabat baik kami, Dato' Salehuddin bersama keluarga dan Bonda juga telah sudi meluangkan masa untuk meraikan harijadi Juita. Bukan sahaja membelikan hadiah untuk harijadi Juita tetapi juga Dato' Saleh telah belanja untuk makan malam ini. Terharu sangat dengan kesudian mereka untuk sama sama meraikan harijadi Juita. Rasanya dah lama betul, kami tak keluar bersama keluarga masing masing. Maklumlah beberapa tahun sebelum ini, kami sama sama sibuk dengan urusan pembinaan rumah masing masing. Mereka adalah antara sahabat kami dari zaman universiti yang paling rapat, malahan anak anak mereka sudah seperti anak kami. Begitu juga Dato' Saleh dan Datin Nursinah juga sangat mengambil berat mengenai anak anak kami. 






Teringat satu peristiwa dalam semasa Nana berumur 4 tahun, di mana dia telah hilang di tempat permainan kanak kanak di Subang Parade yang penuh sesak dengan orang ramai. Ketika itu Subang Parade adalah merupakan shopping complex terbesar dan sangat terkemuka. Saya memang menggeletar lutut dan menjadi sangat terkejut. Ketika itu pula, heboh kes kanak kanak diculik dan dibotakkan kepala. Dari tempat permainan, ada dua pintu keluar. Jadi sementara saya menunggu di satu pintu keluar, hubby terpaksa mencari di sekeliling tempat permainan. Hmm siapa pula, mahu tunggu di pintu satu lagi? Ketika itu lah, Dato' Saleh dan keluarga baru sampai. Mereka tolong mencari di merata rata tempat dan akhirnya Dato' Saleh yang menemui Nana di luar dari tempat permainan. Memang serik bila mengingatkan peristiwa itu. Sejak itu, saya memang tak lagi membiarkan anak anak dijaga pembantu rumah apabila keluar atau berada di tempat orang ramai. Ini adalah antara peristiwa yang tidak mungkin saya lupakan selagi hayat di kandung badan. Begitulah kasih ibu pada anak anak, yang memang tiada kata untuk diucapkan.





Berbalik pada makan malam harijadi Juita, kalau biasanya Juita tak mahu dinyanyikan semasa meniup lilin harijadi, kali ini dia terpaksa akur. Kami beramai ramai menyanyikan lagu harijadi untuk beliau. Selamat harijadi Baby. Semoga sentiasa menjadi anak solehah yang taat kepada kedua ibubapa dan menghormati orang yang lebih tua serta berjaya dunia dan akhirat.



Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

2 ulasan for "Harijadi Juita Yang Istimewa "

  1. Happy Birthday, Juita! Azie, I love eating at Chilli's too and it is a nice place for celebrations.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thank you. Missed you so much. I have not hearing from you for quite sometimes

      Padam