Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Polisi Insurans Pertama Untuk Komplikasi Bersalin









Kali ini saya nak bercerita berkenaan satu produk insurans yang sangat menarik dan perlu diketahui oleh semua wanita. Sejak mula mengenali bidang insurans, saya tahu tiada mana mana polisi insurans yang memberi perlindungan kepada komplikasi yang berkaitan dengan kehamilan dan bersalin. Tapi kini syarikat  insurans Prudential telah memperkenalkan satu polisi yang dikenali sebagai HEALTHENRICH Prudential BSN Takaful Berhad yang meliputi komplikasi komplikasi seperti  berikut:

1. Pembekuan Intravaskular
2. Kehamilan Ektopik
3. Hydatidiform Mole
4. Pendarahan Postpartum Memerlukan Histerektomi
5. Eklampsia
6. EmbolismeCecair Amniotik
7. Embolisme Pulmonari semasa Mengandung
8. Toksemia semasa Mengandung
- yang memberi perlindungan kepada kompikasi komplikasi wanita bersalin.

Di zaman sekarang ini, kos rawatan perubatan terutama di hospital hospital swasta sangat tinggi, termasuklah rawatan berkenaan komplikasi bersalin. Bagi yang tidak mempunyai masalah semasa kehamilan, ok lah tapi bagaimana dengan mereka yang mempunyai masalah. Kos yang diperlukan untuk rawatan bukan nyer sedikit. Syarikat insurans pula tidak memberi perlindungan kepada sebarang masalah yang berkaitan dengan kehamilan. Semua ini tidak kita ketahui, jadi di sinilah pentingnya untuk kita memiliki perlindungan insurans yang memberi perlindungan kepada komplikasi kehamilan. Lebih lebih lagi bagi mereka yang tidak mempunyai kemudahan perubatan percuma. Kalau pun yang ada kemudahan perubatan, masih boleh memiliki polisi ini kerana ianya memberi ketenangan minda mengetahui yang kita mendapat perlindungan secukupnya.

Di antara ciri ciri dan keistimewaan produk ini ialah:

1. Penginapan bilik suite;
2. Pembantu perubatan Khas;
3. Had kemasukanke hospital yang tinggi, iaitu setahun 200k dan seumur hidup  sebanyak RM4 juta. 

Haa macam mana. menarik kan? Kalau yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut, boleh call encik hubby saya iaitu  Abdul Ghani di 019-2214555 atau boleh email ke abdulghani@prupartner.com.my untuk maklumat lanjut. Kepada mereka yang masih mencari pekerjaan atau anak anak yang sedang mencari pekerjaan, boleh juga hubungi nombor di atas. Bantuan kewangan yang menarik antara RM1500 hingga RM5000 sebulan ditawarkan kepada calon calon mengikut kelulusan akademik yang dimiliki. Latihan yang Bersistematik serta peluang melancung ke luar negara sekurang-kurangnya 3 kali setahun juga ada ditawarkan. Sertai Prudential untuk memenuhi impian dan cita cita anda....





Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

3 ulasan for "Polisi Insurans Pertama Untuk Komplikasi Bersalin"

  1. As salam dear...semuga di dlm lindungan Allah dan semakin sehat waalfiat. memang bagus insurans ni sudah 5 thn lbh su menjadi ahlinya.Dulu memang tidak yakin dan xnak mengambil tahu pun pasal mana2 insurans namun bila diperkenalkan dgn prudential BSN dan faedah yg diperolehi trs jadi customer utk su & anak2. nak share 1 kejadian dimana anak lelaki su mengalami kemalangan jalanraya & dimskkan ke SJMC selama 5 hari 4 mlm, memang mahallah kan nama pun hospital pakar tapi alhamdulilah dgn adanya insuran ni su xperlu utk membayar lbh dan layanan hospital pn memuaskan. syukur sesangat.

    BalasPadam
  2. assalamualaikum...selalu jadi silent reader blog kak azie...best...tambah2 part2 resepi yang selalu kak azie share...hehe kali ni terbaca plak entry kak azie pasal insurans ni..mmg plan nak amik insurans...bnyk je dapat call..time dapat call2 tu yg xbest tu...di paksa2nye kite dengar...hehe tp bile dah bace entry pasal insurance yg cover tuk pregnancy, excited plak...tmbh2 sy br je preggy first baby...xsampai 3 bulan pun lagi...hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wslm,
      Tahniah. Kalau nak dengar dg lebih detail, my hubby can call n make appointment. Can email at azieshoppe@hotmail.com your contact nbr.

      Padam