Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Kismis and Carrot Bread Yang Terbaik dari The Bread Oven


Kismis and Carrot Bread Yang Terbaik


Haaa roti yang sedap giler ini bukan dihasilkan oleh Azie Kitchen tau tapi dari rumah jiran saya yang merupakan resepi terbaik dari The Bread Oven. Pagi pagi lagi, saya menghantar mesej untuk pergi beraya di rumah Dr Ibtisan, jiran yang merupakan sahabat baik kami. Memang saya akan menziarah rakan rakan walaupun mereka tidak mengadakan open house, jika berkesempatan. 


Kismis and Carrot Bread Yang Terbaik

Sebelum balik, Dr Ibtisan membekalkan kami dengan sebuku roti dari The Bread Oven yang terletak di atas Domino Pizza di Riana Green Plaza. Roti ini sangat sedap dan yang pasti bahannya adalah halal serta tiada penggunaan bahan pengawet. Kenapa saya berkata begitu? Kerana ianya dimiliki sendiri oleh Dr Ibtisan yang dikongsi dengan adik beradik beliau. 

Kismis and Carrot Bread Yang Terbaik

Kismis and Carrot Bread Yang Terbaik

Roti yang sangat wangi dengan bau serbuk kayu manis ini boleh disimpan lama dengan cara dibungkus dengan plastik wrap dan disimpan di dalam freezer. Bila hendak dimakan, keluarkan dan biarkan dalam 20-30 minit dan bolehlah dipotong nipis. Jika suka boleh dibakar sebelum disapu dengan mentega, jem, kaya atau apa apa sahaja yang disukai. Saya pulak suka dimakan begitu sahaja. Memang saya suka makan homemade bread butter yang lebih berkhasiat.



Di kafe ini ada juga dijual bermacam jenis pasta seperti spaghetti bolognese, Olio Aglio dan macam macam lagi. Saya dan keluarga pasti akan mengunjunginya dan akan membuat entri khas berkenaan ini selepas itu. Malahan saat mendengarnya pun, saya sudah menelan air liur tetapi apakan daya kerana saya masih berpuasa. 

Sejak kebelakangan ini, saya memang agak memilih dalam bab makanan di mana saya hanya akan memastikan ianya betul betul berstatus halal dan keutamaan saya ialah kafetaria kepunyaan orang Islam.  Apa kata kita sama sama singgah di Kafe The bread Oven yang dimiliki oleh orang Melayu sebagai sokongan.  Jika ingin membuat tempahan, boleh telefon Alby di 011-14344191 atau 012-3776724. 




Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

4 ulasan for "Kismis and Carrot Bread Yang Terbaik dari The Bread Oven"

  1. SEDAPNYA.....TERINGIN PLAK NK BLJR BUAT ROTI

    BalasPadam
  2. woww..mmg nampak sedap banget! kena cari kedai the bread oven nih..

    BalasPadam
  3. Shedaaapnya....dkt mane riana green plaza nie? Ader landmark yg senang nampak x...TQ - wan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Riana Green Plaza ni berhpiran dg Tropicana Golf Club. Boleh tel tanyakan lokasi pd no tel yg disertakan di bawah.

      Padam