Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Selamat Hari Bapa






Seperti biasa lah saya selalu terlupa... aduh dah tengahari baru Hubby mengingatkan dengan memberitahu, hanya dua orang jer yang ingat untuk beri ucapan Hari Bapa pada dia. Hahaha memang malam tadi saya tidur awal, sebaik balik dari surau terus naik bilik. Bangun bangun terus ke dapur, menyediakan Moist Muffin Pandan di SINI. Memang sejak akhir akhir ini saya seperti kehilangan semangat untuk ke dapur untuk masak memasak. 

Kenapa saya mula kehilangan semangat? Pertamanya kerana saya nak berdiet, nak kurangkan makan nasi. Keduanya kalau dibuat kuih muih, hanya saya seorang jer yang makan. Ketiga dan seterusnya kerana kebelakangan ini, saya agak kepenatan. Seperti biasa, di bulan Ramadhan saya akan mengurangkan aktiviti memasak kerana anak anak lebih suka membeli di Bazar Ramadhan yang sebenarnya juga lebih jimat dari segi kos dan masa. 

Apabila hubby menanya apa yang ingin dimakan untuk sarapan, saya terus memberitahu untuk terus makan tengahari. Lagi pulak, saya dah makan 2 biji muffin yang sangat gebu dan moist. Oleh kerana hari ini Hari Bapa untuk semua lelaki yang bergelar bapa, saya bercadang untuk meraikan hubby dengan keluar makan tengahari. Dalam memikirkan ke mana tempat yang ingin kami kunjungi, tiba tiba teringatkan Spicy Seafood Pasta, jadi saya mencadangkan ke Delicious di Bangsar Village. Sebaik turun dari kereta, terdengar Nana memanggil saya. Apabila ditoleh ke belakang seorang wanita menegur, "ini Kak Azie ke". Saya terus menjawab dan cuba mengingat di mana kami pernah bersua. Lantas dia menyambung, "saya Raihan, silent reader blog Kak Azie". Ohh tiba tiba saya menjadi tergaman dan terasa malu. Serius sangat terharu dengan kesudian Raihan untuk menegur saya walaupun katanya beliau belum pernah meninggalkan sebarang komen lagi di blog saya. 

Sementara menunggu makanan yang dipesan, saya, Nana dan Juita menjenguk ke kedai Pandora untuk membeli charm untuk Nana. Maklum sebelum ini, saya belikan juga untuk Nelly. Kenalah adil kan. Kami semua memesan pasta kegemaran masing masing kecuali Juita yang memesan  Lasagna. Selain dari itu Nana dan Juita juga memesan dessert iaitu pavlova dan quiche. 








Syukur Ya Allah walaupun banyak dugaan yang menimpa kebelakangan ini, namun saya sebenarnya sangat gembira dan sangat bahagia. Hanya Allah sahaja yang Maha Mengetahui. Telah lama saya menunggu detik detik ini. Yakinlah, tidak selamanya kita akan berada di bawah, bila tiba masa kita akan kembali bangun dan meniti hari hari dengan yakin gembira.

   




Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

4 ulasan for "Selamat Hari Bapa"

  1. Salam Kak Azie. Nice meeting you yesterday. Semoga Kak Azie diberikan kesihatan yang berpanjangan. Thanks for all the recipes and tips. Banyak yang saya dah cuba. Alhamdulillah.

    Raihan

    BalasPadam
  2. aunty, yesterday i tried your butter prawn recipe!!! nasib baik menjadi! hehehe tq

    BalasPadam
  3. askom kak azie..tme kasih di atas prkongsian resepi akak slama nie..sblum masak sy mesti tgok blog akak dulu cari idea..hehe..tme ksh..halalkn smuanya ya..

    BalasPadam
  4. Homestay murah untuk didiami bertempat di bachang melaka . http://homestaymansorchoot.blogspot.com/

    BalasPadam