Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Red Velvet Cake In A Jar, Door Gift Istimewa Buat Tetamu


Red Velvet Cake In A Jar


Selain Rainbow cake yang moist dan cantik berwarna warni, Red Velvet juga cantik dibakar di dalam jar dan dihias cantik sebagai pemberian kepada tetamu. Saya memang penggemar kek Red Velvet yang mempunyai perisa coklat dan sangat lembab sejak dahulu lagi. Maklumbalas yang diterima dari tetamu yang menerima cake in jar yang rata rata gembira dengan keunikannya menyebabkan saya hari ini menyediakan kek Red Velvet pula di dalam jar.


Red Velvet Cake In A Jar

Ada pelbagai jenis pembuatan kek in jars, ada yang dibakar di dalam bekas muffin dan kemudian dipotong dan dimasukkan ke dalam jar dan ada pula yang terus dibakar di dalam jar. Saya memilih cara kedua di mana ianya dibakar di dalam jar. Selain nampak lebih kemas, ianya juga lebih "real" berbanding dengan cara pertama. Lebih mengujakan walaupun ianya lebih remeh dan rumit. Saya pasti orang yang menerimanya juga lebih teruja dengan cara kedua.



Jika mempunyai majlis di rumah seperti majlis pertunangan, majlis nikah atau harijadi, apa kata diberikan Red Velvet Cake In A Jar sebagai buah tangan. Pemberian yang unik ini, lebih lebih lagi jika pertama kali mereka menerima gift seumpama ini, pasti akan dikenang sampai bila bila.

Sekiranya berminat untuk membuat tempahan, bolehlah email di azieshoppe@hotmail.com.


Red Velvet Cake In A Jar

Red Velvet Cake In A Jar



Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

12 ulasan for "Red Velvet Cake In A Jar, Door Gift Istimewa Buat Tetamu "

  1. sedapnyaa.....kalau nak tempah tapi pnghtaran ke sepang boleh ke? support saya blogger baru..follow me back
    http://nazsue1983.blogspot.com/

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dear,
      Penghantaran ke Sepang, boleh diaturkan jika masa sesuai dan kuantiti yang bersesuaian. Tetapi akan dikira kos penghantaran. Insya Allah, saya akan follow

      Padam
  2. kak zie seronok makin mengancam bisnes lps ni kita buat cherry bombshell lak dlm jar pasti ramai yg nak resepi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oh ye, nnt nak mengendeng resepi kt Nikee

      Padam
  3. Salam azie, nak tanya beli kat mana jar tu

    BalasPadam
  4. Boleh x saya gunakan jar biasa? Jar yg dibeli tak pasti thn pns atau x tp pd botol da ada tulisan terima kasih..pe pendapat Azie?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak pasti kerana belum pernah mencubanya. Mungkin kena tengok ketebalannya

      Padam
  5. assalamualaikum. akak, saya azie. salam perkenalan. saya nak tanya akak. saya buat red velvet selalu membumbung naik. baru0-baru ni buat red velvet in jar. dia membumbung jugak. tak cantik macam akak. akak buat naik rata elok je kak. terima kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wslm. Terima kasih kr mencuba resepi di sini. Naik juga tapi bila sejuk akan turun dan masukkan frosting. Kalau tak, mmg kena scoop keluar utk bagi space pada frosting

      Padam
  6. Salam kak nk tnya boleh ke bake in jar directly?maaf ye bertanya kerana kurang yakin..

    BalasPadam