Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Happy Birthday, Aween 2.2.13








Selamat Harijadi Aween. Sempena hari jadi Aween yang ke 14 pada 2.2.13, kami telah keluar makan makan di Pizza Hut walaupun permintaan asalnya ialah untuk ke Chillis OU. Sebagai hadiah harijadi, saya bersetuju untuk membeli jam swatch dan handphone iphone 4s Apple akan diberi kemudian kelak. Kelahiran putera bongsu yang sangat istimewa kerana saya hamil walaupun menggunakan IUCD. Sepanjang kehamilan, doktor terpaksa memantau dan membuat pemeriksaan rapi bagi memastikan IUCD tidak mengganggu tumbesaran janin. Dalam keadaan biasa, IUCD adalah 99.9% berjaya dalam mengawal kehamilan.

Nama timangan Aween dipilih kerana minat saya pada Pengiran Bini Mazuin pada ketika itu yang juga nama manjanya Awin, jadi jika dipanggil win bererti menang.  Dia lah kemanjaan kami dan diberi susu badan sepenuhnya sehingga berumur 7 bulan. Saat melahirkan dia juga amat mencemaskan kerana SJMC pada masa itu seperti kekurangan kakitangan kerana selepas cuti hari wilayah dan selepas musim perayaan. Nurse yang dipanggil, lambat untuk datang dsb.

Saya mengalami detik mencemaskan apabila nurse yang membuat pemeriksaan terus keluar selepas memeriksa. Sebaik dia keluar, saya mula mengalami tanda ingin melahir dan apabila dipanggil, nurse lambat sampai sehingga suami terpaksa keluar bilik menjerit dan memanggil nurse kerana kepala baby sudah kelihatan. Nurse yang datang ke bilik meminta saya menahan dan menunggu sehingga doktor tiba sedang saya masa itu memang dah tak tertahan lagi. Sebaik sahaja saya mendengar suara doktor memasuki wad, terus saya meneran sekuat hati sehingga habis darah tumpah ke lantai dan terkena baju doktor walau diminta supaya bertahan sehingga semuanya sedia.  Aduish serik sungguh tetapi kami memutuskan untuk tidak membuat komplen kerana berhasrat untuk tidak lagi melahirkan selepas itu ...




Hahaha ada lagi yang tak dapat dilupa, selepas bersalin mereka meninggalkan kami tanpa dibersihkan terlebih dahulu.  Baby diletakkan di bawah cahaya lampu.  Suami telah membawa baby ke tepi katil untuk saya lihat dan tidak membawa nya semula ke bawah cahaya lampu.  Bila nurse masuk, dia amat terkejut melihat baby kebiruan kerana kesejukan.  Tapi sebab salah sendiri, diam sahaja la...




Semasa kecil Aween memang nampak seperti anak omputih dengan kulit yang putih melepak dan hidung serta mata yang memang ala ala mat saleh sikit. Ramai yang menegur dan bertanya jika saya berkahwin dengan mat saleh.









Happy birthday, sayang. Semoga menjadi anak soleh yang berjaya di dunia dan juga di akhirat. 



Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

9 ulasan for "Happy Birthday, Aween 2.2.13"

  1. Gambar meniarap tu memang macam anak mat salleh...hepi besdei Aween...mudah2an berjaya di dunia dan di akhirat dan jadi anak yang beriman, beramal saleh :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih atas ucapan. Ameen, perkenankan lah, ya Allah

      Padam
  2. Selamat hari jdi Win, moga jdi ank yg memenuhi impian kdua ibubapa n keluarga.

    BalasPadam
  3. Aiseyyy....pkai iucd pun bole lekat ye kak....x mnjamin gak tu.....huhuhu...

    Hepy besday awin....:-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha itlah specialnya Aween. He is a winner

      Padam
  4. hepi bufday ween semoga di murahkan rezeki

    BalasPadam