Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Telur Ikan Goreng Garam Kunyit



Telur Ikan Goreng Garam Kunyit


Saya memang suka sangat makan telur ikan. Kalau ikan yang ada telur, mesti saya yang akan mengorek telurnya. Hubby pun dah tahu kesukaan saya ini. Jadi kalau ikan ada telur, dia dengan sendiri akan memberinya pada saya. 

Saya sebenarnya dah lama teringin nak memakan telur ikan mayong tetapi bukan senang nak berkebetulan dengannya. Sedap kalau dimasak lemak dan diletak daun kunyit. Waah sedap gitew. Hari ke Pasar Taman Tun, saya membeli 4 ketul telur ikan tenggiri dengan harga RM9. Melihat telur ikan yang memang fresh dan berwarna kemerahan cantik, memang membuatkan saya tak sabarnuntuk memasaknya. 

Oleh kerana telurnya hanya sedikit, jadi saya hanya melumur dengan garam kunyit dan digoreng sahaja. Selepas agak masak, saya masukkan bawang besar kuning yang dihiris dan juga lada solok yang dibawa kakak saya dari Kelantan. Aduhaaai memang sedap sangat telur ikan ini dan masih terasa kemanisannya... Syukur ke hadrat Illahi kerana memberi rezeki pada hambaMu ini....



Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

2 ulasan for "Telur Ikan Goreng Garam Kunyit"

  1. Masakan yg simple tpi menjilat jari...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Bonda saya pun sangat berselera makan kerana ada rasa masin katanya. Maklum, deria orang tua, dah lain. Masakan saya dikatakan kurang masin padanya

      Padam