Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Kuih Keria Labu


Kuih Keria Labu

Pada hari terakhir 2012 ini, saya menyediakan Kuih Keria menggunakan labu kukus. Kalau biasanya Kuih Keria dibuat menggunakan ubi keledek dan tepung gandum. Tapi hari ini, sajalah ingin membuat sedikit kelainan di samping menghabiskan baki labu yang telah dikukus tempohari. 

Selepas dibentuk, kuih keria digoreng dan akhir sekali saya menyiranya. Proses menyediakan Kuih Keria ni sama dengan Kuih Keria keledek juga. Walaupun kejadian gula siranya tak berapa menjadi, tapi OK lah kalau sekadar untuk dimakan sendiri sebagai sarapan pagi ini. Lagi pulak, Nana berpuasa, jadi cuma untuk sarapan saya dan Juita sahaja. Jom tengok gambarnya....



Kuih Keria Labu

Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

2 ulasan for "Kuih Keria Labu "

  1. Kuih keria antara peberet tpi blum prnah mkn yg dibuat drp labu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya lebih menyukai keria dari ubi keledek.

      Padam