Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Lala Goreng Bercili



Lala Goreng Bercili

 
Alhamdulillah, hari ini dikurniakan Allah dengan rezeki yang amat murah. Mengembalikan semangat yang hampir lesu.  Tadi semasa ke Mail Box untuk menghantar produk yang dipesan, sempat juga saya dan hubby menjenguk ke dalam Giant Kota Damansara mencari alat untuk membersihkan sawang sarang labah labah yang mula bertapak di siling rumah kami. Produk apa ya, tungguuuu. Later will tell you on My Secret ... piiish jangan citer kat sesiapa, ini my secret tau... hahaha.

Dalam terpusing pusing kat situ kerana tak ada membuat senarai barang yang ingin dibeli kerana memang tak ada rancangan pun untuk membeli apa apa, mata terpandang lala yang dibungkus dalam beg plastik.  

Dalam hati berkata, lala ini kegemaran Aween, jika tak dibeli pasti rasa terkilan pulak jika lah dia bertanya samada ada lala tak di Giant. Akhirnya beli lah satu beg. Itu pun dia bertanya kenapa beli satu beg jer, kenapa tak dua bila saya memberitahu yang saya ada beli lala di Giant.

Seperti biasa kalau lala di rumah ni, mesti dimasak goreng bercili, ala ala sweet sour sikit. Jom kita tengok apa resepi segera saya. Resepi ni sebenarnya main campak campak jer bahan bahan nya. Agak agak lah sendiri jumlahnya ya. Jom layann...



Lala Goreng Bercili

Lala Goreng Bercili
Oleh: Azie Kitchen

Bahan bahan:
Lala
Cili merah hidup
Bawang merah
Bawang putih
Serai diketuk
Sedikit sos tomato
Garam, gula dan serbuk perasa


Cara cara:
Cili diblend bersama bawang merah dan putih dan ditumis hingga garing.  Masukkan serai yang diketuk.  

Masukkan lala yang sudah dibersih. Masukkan sos tomato, garam, gula dan serbuk perasa.  

Masak hingga air hampir kering dan naik minyak. Siaaapp.  Angkat dan bolehlah dihidangkan... Mudah sangat sangat.


Lala Goreng Bercili


Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

Catat Ulasan for "Lala Goreng Bercili"