Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Masak Lemak Cili Padi Ketam


Masak Lemak Cili Padi Ketam


Resepi masak lemak cili padi ni, semua orang dah tahu. Cukup versatile dan menjadi kegemaran saya juga kerana masakan nya sedap dan mudah disediakan. Pendek kata tak mengambil masa yang lama la untuk menyediakannya.

Saya dah lama tak menyediakan gulai stail Kelantan, negeri kelahiran ku. hihihi kerana leceh sikit la. Banyak bahan digunakan, rasapun lebih kurang jer sedapnya. 

Selepas kawin, saya langsung tak tahu memasak, masa tu, my staf ajar la masakan masak lemak cili padi kerana dia orang nogori. Jasa mu tetap dikenang sampai bila bila, Kak Zahibah. jom layan gambar gambar yang diambil, maklumlah tengah belajar dengan kamera baru. terkial kial juga dibuatnya ...

Bagi anak anak yang baru belajar memasak, bahannya adalah cili padi, kunyit hidup, santan, asam keping dan daun kunyit. masak dengan api perlahan dan perlu dikacau selalu. hihihi jangan lupa, masukkan garam pula ya.



Masak Lemak Cili Padi Ketam




Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

Catat Ulasan for "Masak Lemak Cili Padi Ketam"