Iklan

Iklan Nuffnang

4 Feb 2015

Nasi Kerabu Hasil Air Tangan Dr Nana





Telah lama sungguh tidak merasa masakan Nana. Hari ini sesampai di rumah, saya melihat ada nasi kerabu siap dengan lauk ayam percik di bawah saji. Waah hati seronok bukan kepalang melihat makanan kesukaan tersedia. Boleh klik di SINI untuk melihat resepi Nasi Kerabu dan resepi Ayam Percik. Saya harus mengakui yang Nana seorang doktor yang sangat hebat dalam bab memasak. Bukan sahaja nasi dan lauk pauk, juga kuih muih, kek dan biskut. Alhamdulillah atas kelebihan itu kerana tidak semua orang suka memasak atau boleh memasak. Tidak seperti saya yang mula memasak secara konsisten hanya setelah berpindah ke sini. Itu pun setelah melihat anak anak rajin memasak pelbagai masakan. 






Namun sejak bekerja, masa Nana untuk ke dapur agak terbatas. Keluar pagi pagi hari dan balik pulak sudah lewat senja. Namun itulah pengorbanan yang perlu dilakukan demi masa depan. Nana juga telah mula merancang kehidupan dengan membeli sebuah rumah teres dan membuat pelaburan dalam saham. Kini beliau sedang membuat perancangan untuk mendaftarkan diri bagi kursus pakar. Namun ianya masih di peringkat persediaan. Walau apapun yang dirancang, kami pasti sentiasa bersedia menyokong dari belakang. Mudah mudahan segala perancangan berjalan dengan lancar. Maklum ada kalanya rancangan dan impian kita tidak menjadi kenyataan. Hanya Allah lah sebaik baik Perancang dan perancangan Allah lah yang paling agung dan sempurna. Saya sentiasa berdoa agar Nana diberikan kemudahan dalam apa jua yang dilakukan. 


3 comments:

  1. assalamualaikum w.b.t

    salam singgah, auntie :)

    sedapnya nasi kerabu! kalau di shah alam, sy suka nasi kerabu yang dijual di food truck dpn shell seksyen 19. tapi tak ada ayam percik, cuma ayam rempah. ayam rempahnya memang sedap!

    ReplyDelete
  2. sedapnya...lama tak dpt mkn yg betul2 umphh...Beruntung kak dpt anak seperti Dr. Nana...

    ReplyDelete
  3. Semenjak follow blog Azie kitchen ni,byk masakan yang saya belajar.Saya buat dan rasanya sangat enak.Sering mendapat pujian dari suami dan anak2.Thanx Kak Azie.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi komen. Ianya sangat dihargai.
Sekiranya anda telah mencuba resepi di sini, sudi kiranya dapat memberikan link entri untuk rujukan pembaca lain.

Kepada non blogger yang tiada akaun, sudilah menulis nama atau nama ringkas di bawah komen anda. Tak mesra lah nak panggil Cik/Puan Anonymous, kan.