Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Aduhaai Sedap Nyer Daging Kambing Panggang



 Daging Kambing Panggang


Dato Seri Dr Mohammad Isa, sahabat dan jemaah surau Ad Dhuha memberikan kami satu pek daging kambing perap panggang jenama D'Pedas yang telah di marinate dengan sos black pepper dan sedia untuk dipanggang. Kebetulan sekali, kami sekeluarga memang menggemari daging kambing. Kalau di Kelantan, pastilah gulai kawah Kambing tapi kalau di sini, daging kambing panggang. Dengan adanya daging kambing yang sedia untuk dipanggang menjadikan penyediaannya sangat cepat dan mudah serta yang penting sangatlah sedap. Anak anak saya semuanya memberi komen yang ianya sangat sedap. Tak perlukan apa apa sos lagi, sedap dimakan begitu sahaja, cukup dengan bahan marinate jer. Jika dipesan dari restoran, pastinya mahal sekali. Kalau makan untuk sekeluarga, banyak juga duit yang perlu dibayar. Tapi jika dibeli dan dipanggang sendiri, tentu sekali sangat sangat menjimatkan. Bayangkan untuk satu pek ini, ianya boleh di makan oleh kami 4 beranak.






Jom kita tengok cara penyediaan dengan saya memanggang menggunakan kuali ajaib yang telah diletakkan sedikit minyak. Setelah panas, masukkan daging kambing dan masak dengan api sederhana. Setelah itu dibalik balikkan supaya ianya tidak terlalu masak. Bolehlah angkat dan sedia untuk dihidangkan.





Jika ada yang berminat untuk mendapatkan stock daging kambing sedia dipanggang ini dengan menghubungi nombor telefon di bawah ini. Encik Rumi merupakan jemaah di Surau Ad Dhuha juga. Haa ada informasi harganya sekali. Apa ditunggu lagi? Angkat telefon dan buatlah tempahan segera. Boleh rujuk blog  D'Pedas di SINI untuk maklumat lanjut. Untuk membuat tempahan dsb, boleh rujuk blog wakil jualan D'Pedas di SINI.



 Daging Kambing Panggang



Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

4 ulasan for "Aduhaai Sedap Nyer Daging Kambing Panggang"

  1. Terliur dah saya ni Azie.... sedapnya!

    BalasPadam
  2. waduhhhhh tertarik menarik sgt nie..

    BalasPadam
  3. emmmm, sedapnya..saya minat betul dgn kambing panggang ni...makan lak dgn sos lada hitam, terangkattt...

    BalasPadam
  4. Mudah...nampak pun sedap. Pasti saya akan cari nanti. Saya juga peminat tegar daging kambing.

    BalasPadam