Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Kunjungan ke Mahligai Umpama Resort Percutian





Setiap kali berkunjung ke mahligai berkonsep tropical resort ini, hati pasti teruja dan terasa diri seolah sedang bercuti di sebuah villa. Boleh klik di SINI untuk entri sebelum ini. Dalam kunjungan ini, kami membawa Cik gu Nora dan suami untuk sama sama melihat keunikan hiasan dalaman dan kolam ikan bagi memberikan sedikit idea dalam mereka landskap rumah baru mereka. Saya memang sangat kagum dengan daya kreativiti Yat dan suami dalam menghias rumah dan landskap. Dekorasi dalaman yang simple tetapi sangat cozy and elegance. Dalam hati berbisik betapa bertuahnya Yat kerana berpeluang untuk memiliki mahligai indah yang diimpikan oleh ramai wanita. Di samping itu, dia masih boleh membuat persediaan amalan untuk akhirat. Itulah kehidupan yang didambakan oleh ramai orang. Saya boleh membayangkan bagaimana Yat menghabiskan masa seharian di rumah umpama sebuah resort percutian ini. Setiap ruang penjuru di dalam mahligai ini sangat mendamaikan dengan pemandangan yang berbeza antara satu ruang dengan satu ruang yang lain. 




Sesiapa sahaja yang melihat kolam ikan di sini, pasti terasa seperti ingin terjun ke dalamnya. Manakan tidak, kerana airnya sangat sangat jernih, sejernih kristal dengan ikan pelbagai spesis yang berenang kegirangan. Ternyata teknologi ecosand  sangat membantu dalam menjadikan kolam ikan berubah seperti anak sungai semulajadi.




Yat juga menunjukkan kolam ikan terbaharu yang disiapkan selepas hari raya yang lalu. Hampir tidak mampu untuk berkata kata melihat kreativiti mereka mengubah ruang tanah kosong berhampiran dapur menjadi ruang istirehat yang saya impikan selama ini. Di tengah tengah kolam, berdiri tegak pokok langsat yang telah ditanam sejak mereka berpindah masuk. Ohh rupanya kolam di bahagian ini memang telah ditinggikan ke hampir paras lantai. Ini membolehkan kita menikmati keindahan air dengan ikan ikan dari dalam rumah sahaja.





Terima kasih kepada Yat dan Encik Sani kerana layanan mesra yang diberikan. Jika tidak kerana mempunyai solat hajat sempena anak anak menduduki peperiksaan SPM, pasti saya tidak akan balik sebelum melihat keindahan kolam di waktu malam dengan biasan cahaya yang cantik. Penggunaan teknoogi solar membolehkan mahligai ini bermandikan cahaya dengan kos yang sangat minimum.  





Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

1 ulasan for "Kunjungan ke Mahligai Umpama Resort Percutian"