Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Majlis Rumah Terbuka Di Sana Sini





Saya ingin kongsikan beberapa majlis rumah terbuka yang kami kunjungi setakat ini. Rumah terbuka pertama yang kami hadiri pada tahun ini ialah rumah Bob di Paramount Garden. Kebetulan ketika itu, ramai yang masih beraya di kampung dan saya pula baru balik dari mengerjakan umrah. Makanan yang dihidangkan semuanya enak enak belaka. Malahan saya dimaklumkan kos atas setiap kepala adalah sangat lumayan. Memang berbaloi dengan makanan yang dihidangkan terutama rendang yang sangat sedap ... 

Rumah terbuka kedua yang kami hadiri adalah di rumah Dato Karim di Seksyen 7 Shah Alam yang juga merupakan saudara belah my hubby tapi tiada gambar yang diambil pada malam itu. Di majlis itulah, kami berpeluang mengenali katerer untuk majlis rumah terbuka kami. Keesokannya pula adalah majlis rumah terbuka di rumah sahabat baik kami, Dato Salehuddin di Casa Iman yang sangat meriah dan dikunjungi oleh ramai tetamu. 




 

Pada hari yang sama, saya dan anak anak mengunjungi rumah terbuka Datin Seri Nasimah di Persiaran Duta yang sangat grand dengan persembahan live band yang sangat menghiburkan, hidangan makanan dan buah buahan yang sangat mewah. Majlis rumah terbuka yang paling grand saya pernah hadiri setakat ini. Kebetulan hari itu, juga merupakan hari ulang tahun perkahwinan mereka. Tetamu juga diberikan buah tangan berupa kuih bahulu dan lain lain makanan. Datin Seri sempat menghulurkan 2 pek nasi manis aka wajik untuk dibawa balik. Keramahan Datin Seri melayan kami, sangat sangat saya hargai walaupun mempunyai tetamu yang ramai. Yang paling membuatkan saya terharu ialah apabila Datin Seri masih ingat yang saya sangat meminati dan mengkagumi Vivy Sofinas, usahawan berjaya yang juga merupakan menantu beliau. Hati gembira bila berpeluang bertemu muka dengan Vivy. Terasa macam tak percaya pula. Vivy juga seorang yang sangat humble. Kebetulan Nelly dan Juita juga suka mengikuti fesyen fesyen yang terdapat di fashionvalet.com dan blog Proudduck di mana Vivy dan suaminya Fadza adalah pengasas dan penerajuinya. 

Di sebelah malam pula, 2 orang jiran kami mengadakan rumah terbuka iaitu Encik Zambri dan Dato Razali. Tidak ada gambar kerana kami hadir di kala majlis hampir berakhir. Pendek kata majlis rumah terbuka pada hari itu sangat memenatkan. Maklum termasuk majlis pertunangan Faiq, kami menghadiri 5 majlis rumah terbuka dalam satu hari. Belum dikira waktu dalam perjalanan yang berjam jam dek kesesakan jalanraya di mana mana sahaja...








Pada minggu kedua pula, saya mengunjungi rumah terbuka Dato Mohd Shafie Abdullah dan Datin Rozita yang merupakan sahabat kami sejak di kampus lagi. Hidangan istimewa mereka ialah Nasi Briyani gam yang dibawa dari Batu Pahat. Selain itu, pelbagai jenis buah buahan seperti durian, manggis, dokong dan tembikai juga dihidangkan. 






 

Pada hari yang sama di sebelah petangnya, kami mengunjungi rumah terbuka jiran kami Dato Zul dan Datin Linda yang juga sangat meriah, lebih lebih lagi jiran jiran seperti Dato Abu, Dato Rahim, Dato Shuib dan Dr Roslan juga datang pada masa yang sama. Dapat lah bersembang dan beramah mesra. Jika sebelumnya kami menjamu selera dengan nasi briyani gam, di rumah Datin Linda pula, hidangan utama ialah Nasi Arab dari Restoran Tarbush.
 

 

 

Saya sebenarnya agak risau bila menghadiri rumah terbuka kerana saya kadang kadang tak dapat mengawal diri dan keinginan untuk makan bila melihat pelbagai makanan kegemaran. Saya akan cuba makan sekadar untuk merasa walaupun di kebanyakan masa, makan berlebihan juga yang membuatkan diri rasa bersalah selepas itu. Masih ingat lagi bila saya makan lepas seulas seulas durian di rumah Datin Seri Nasimah dan Datin Rozita. Hmm harap saya dapat mengawal diri bila makan hidangan rumah Dato Zack malam esok. Sayanglah kerana nak menurun berat badan memakan masa berbulan tapi nak naik hanya mengambil masa beberapa hari sahaja. Insya Allah....


Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

1 ulasan for "Majlis Rumah Terbuka Di Sana Sini"

  1. singah follow sini..salam perkenalan..dah cuba salah satu resepi dalam ni..^^

    http://whiteroses2013.blogspot.com/

    BalasPadam