Iklan

Iklan Nuffnang

2 Jul 2014

KK Night Market




Saya ingin menyambung sedikit lagi catatan JJCM di Kota Kinabalu. Klik di SINI dan di SINI untuk entri sebelum ini. Mana tahu jika anda sekarang berada di KK, bolehlah menjadi panduan untuk mencari tempat berbuka puasa. Jika sebelum ini kami hanya makan di Pasar Filipina, kali ini kami mencuba tempat baru pulak. Kami berjalan dari hotel ke KK Night Market yang terletak berhadapan Hotel Hyatt Regency. Tidak seperti di Pasar Filipina, di sini kita memilih ikan atau udang atau sotong dan meminta dimasak mengikut apa yang kita sukai. Tempatnya lebih bersih dan dipenuhi oleh pelancung terutamanya dari semenanjung berdasarkan percakapan mereka. 


Harganya juga lebih murah kerana dengan memesan ikan kerapu masak 3 rasa, Ikan Sebelah bakar, Sotong goreng tepung dan sayur, hanya RM30 sahaja. Di hari kedua, di mana saya makan malam di Pasar Filipina dengan memilik ikan dan dimasak dengan lauk yang hampir sama, semuanya berjumlah RM60. Hmm hampir sekali ganda juga tu...







Kalau anda mengunjungi KK, bolehlah kunjungi KK night market yang sangat happening dengan mereka yang menjamu selera dengan makanan laut.


2 comments:

  1. murah sangat tu Kak Azie...

    Salam Ramadhan buat Kak Azie sekeluarga ya

    ReplyDelete
  2. kalau kat gayang restaurant lg best..try lah...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi komen. Ianya sangat dihargai.
Sekiranya anda telah mencuba resepi di sini, sudi kiranya dapat memberikan link entri untuk rujukan pembaca lain.

Kepada non blogger yang tiada akaun, sudilah menulis nama atau nama ringkas di bawah komen anda. Tak mesra lah nak panggil Cik/Puan Anonymous, kan.