Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Sedap Nyer Masakan di Tiara Melaka Golf n Country Club





Saya mahu sambung sedikit lagi catatan perjalanan JJCM di Johor Bahru dari entri di SINI. Semasa dalam perjalanan balik dari JB kami singgah rumah, boss JPM Dato Hassan di Vista Kirana. Saya mengajak hubby singgah di kedai makan mencari lauk asam pedas kegemaran yang memang wajib di cari setiap kali ke Melaka tapi hubby berjanji akan singgah selepas balik dari rumah Dato Hassan. Walau bagaimanapun, Dato menjemput kami makan tengahari di Tiara Melaka Golf and Country Club, jadi plan asal untuk ke kedai makan tak menjadi kenyataan. Oleh kerana jam dah lebih dari pukul 3, restoran di club telah ditutup dan akan dibuka semula pada pukul 5 petang manakala makanan di cafe pula telah banyak yang habis dan yang ada hanyalah makanan panas ala carte. Dengan nada separuh kecewa dek kempunan nak makan asam pedas, saya redha untuk makan hidangan ala carte. 





Makanan yang dipesan Dato Hassan semua nya best belaka walaupun nampak seperti simple. Tapi semua masakannya "berasa" atau secukup rasa. Antara yang dipesan ialah Nasi goreng kampung, kue teow goreng daging, sizzling Tauhu Jepun dan Ayam Goreng Bawang Putih. Hajat hati hanya nak makan 4 sudu nasi sahaja tapi dah menambah nambah. Nasi nya memang nasi goreng kegemaran saya yang dimasukkan ikan bilis dan kacang panjang. Ayam goreng pula digoreng bersama bawang putih bersekali dengan kulit yang menjadi sangat rangup dan sedap dikunyah. Haaa berbaloi baloi kerana Allah memberikan rezeki yang lebih baik.






Pendek kata semua makanan yang dihidangkan sangat sedap sehingga saya masih teringat ingat sehingga ke saat ini. Oleh kerana Asam Pedas di cafe telah habis, Dato telah memesan asam pedas ikan kembung dan daging tetel dari luar untuk dibungkus buat kami bawa balik. Kata Dato, dia tak mahu nanti saya kempunan pulak tak dapat makan asam pedas. Ini yang membuatkan saya rasa sangat terharu kerana merata rata juga Dato meminta staf dia untuk mencarikan asam pedas buat saya. Terima kasih berbanyak Dato dan Datin, dah lah makan sedap dapat pula membawa balik asam pedas yang memang sedap. Alhamdulillah atas rezeki yang dikurniakan....  







Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

1 ulasan for "Sedap Nyer Masakan di Tiara Melaka Golf n Country Club"