Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Nasi Ayam Hainan Sasana Kijang Yang Terbaik



Nasi Ayam Hainan Sasana Kijang Yang Terbaik


Walaupun dimakan ketika sejuk, namun dapat dirasakan inilah nasi ayam yang benar benar memenuhi selera saya. Memang sangat sangat sedap. Hmm harganya pun memang berpadanan. Punya teringin nak makan, sampai tak sempat nak dipanaskan dalam microvave. Mana tak sedapnya, nasi ayam resepi Chef di hotel terkemuka. Memasak nasi ayam ni bukan susah, semua orang pun pandai memasak nasi ayam. Namun sedikit tips dan kelainan dalam proses penyediaan dapat menghasilkan nasi ayam yang menpunyai rasa yang berbeza dan pastinya lebih sedap.


Nasi Ayam Hainan Sasana Kijang Yang Terbaik


Saya memang bertekad untuk mendapatkan resepi nasi ayam yang sangat sedap ini. Banyak kali percubaan dibuat sehingga akhirnya saya dapat bercakap sendiri dengan Chef yang menyediakan nasi ayam. Sungguh seronok. Berdasarkan perbualan telefon, saya membuat catatan dan kemudian mengolahnya supaya menjadi rujukan yang mudah. Saya memang bercadang untuk berkongsi resepinya di sini jika ianya diizinkan oleh tuanpunya resepi supaya dapat dijadikan rujukan anak anak saya di masa akan datang. Jadi buat masa sekarang, hanya layan gambar sahaja dulu ya. 

Selepas sehari makan pun, masih teringat ingat keenakan nasi ayam ini. Aduhaai ianya bukan setiap hari menu yang boleh dibeli di cafetaria. Jadi memang kena sabar dan tunggu bila lagi menu nasi ayam akan dijual.  Apa apa pun, yang pasti resepi ini akan menjadi "a Keeper Recipe" untuk nasi ayam keluarga saya.



Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

3 ulasan for "Nasi Ayam Hainan Sasana Kijang Yang Terbaik "

  1. Assalamualaikum..

    Singgah cari bf ni..sedapnya bila tgk nasi ayam tu. Jgn lupa kongsi ye kak..

    BalasPadam
  2. xsabar pula nk tunggu resepinya kak :) mmg nasi ayam sng di buat tp setiapnya sure ade kelainannya..dan x jemu di makan

    BalasPadam
  3. Hi Azie! I hope the Chef would kindly give his consent to share :)

    BalasPadam