Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Sotong Butter Untuk Berbuka


Sotong Butter


Ini pulak projek terbaru anak anak saya yang menyediakan Sotong Butter kegemaran mereka untuk berbuka puasa. Mereka menyediakan sekurang kurangnya sekilo hingga 2 kilo sotong setiap kali. Memang sedap sotong butter ni apalagi di kalangan anak anak remaja yang memang suka rasa butter dan cheese. Bukan sahaja sedap dimakan dengan nasi putih tetapi juga sedap dicicah dengan roti. Jika dibeli, memang agak mahal. Kalau tak silap, satu portion harganya dah pun RM10. Kalau beli, mestilah kurang kurangnya 3 portion. Jadi kalau dibuat sendiri, memang jimat dan dapat di makan berulang ulang kali. 

Sotong Butter

Kali ini cuma nak tayang gambar gambar cara cara menyediakannya. Kalau nak tengok resepi boleh jer tengok di SINI atau step step yang dibuat dalam entri sebelum ini di SINI



Sotong Butter






Sotong Butter

Sotong Butter

Tadaaa... selamat mencuba

Sotong Butter


Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

4 ulasan for "Sotong Butter Untuk Berbuka"

  1. wow...x penah nampak..apatah lg le mkn
    mmg sy suka cheese... nk terai gak la...bahan2 pun dh ada kecuali sotong...hihihi

    BalasPadam
  2. Nampak sedap sangat dear!!! Selamat berpuasa ye :)

    BalasPadam
  3. wow nampak mmng sedap sngt, tq Azie..leh cuba ni..

    BalasPadam
  4. Menarik....bleh juga mencuba nnti. ;)

    BalasPadam