Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Masak Lemak Udang


Masak Lemak Udang


Menu sahur kami kali ini ialah Masak Lemak Udang Harimau. Sementara stok udang yang diterbangkan dari Kota Kinabalu masih ada dalam peti ais, maka menu saya kebelakangan ini berasaskan udang sahaja. 

Malam sebelumnya saya menyediakan Sambal Tumis Udang Dengan Petai. Tapi gambar yang diambil pagi pagi hari, memang tak cantik langsung. Bolehlah sekadar untuk memeriahkan blog masakan kan. Kalau tanpa gambar, resepi apa pun jadi tak menarik. Hahaha gambar dalam periuk lagi tu...


Masak Lemak Udang

Hari ini kami berbuka puasa di Restoran Makanan laut kerana kebetulan Boy masih ada di rumah. Masak lemak saya hari ini memang dibuat agak kurang pedas kerana Nelly memang tak tahan makanan pedas, apalagi waktu bersahur. Resepi  ringkas ini memang sedap dan sesuai untuk hidangan sahur. 

Masak Lemak Udang



Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

9 ulasan for "Masak Lemak Udang "

  1. waaaaa....besarnya udanggggg....
    nak cari udang...nak cari udanggggg

    BalasPadam
  2. sangat lah menyelerakan.. siap bangun masak waktu sahur.. sangat lah rajin.. saya pulak bangun panaskan lauk je.. lain2 takde..

    BalasPadam
  3. dear sama lauk udang masak lemak tapi lauk berbuka semalam dan sambung ke sahur he2 xpi udang i xxl je...

    BalasPadam
  4. salam, kak macamane nak follow blog akak? saya x jumpa button follow

    BalasPadam
    Balasan
    1. Klik join this site yang ada title Follower

      Padam
  5. gigihnya akak masak pepagi untuk sahur kan...kagum sungguh saya. kalau saya, sah2 telur goreng dengan ikan kering je :)

    BalasPadam
  6. salam kenal, sy khai n sy dh follow akk..sedapnye gulai udang terbuka selera nak berbuka nanti..jgn lupa vangga khai yek tqvm :)

    BalasPadam
  7. sedapnyaa menu ni..sy pon suke msk menu ni..kalau tambah nenas ke dalam ye..aduhh sedap..semerbak satu rumah

    BalasPadam
  8. Salam kenal.. Menu berbuka saya utk hari ni :-)

    BalasPadam