Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Ayam Goreng Garam Kunyit

Ayam Goreng Garam Kunyit

Haa di samping pajeri nenas, sambal tumis udang, saya juga merebus telur masin kegemaran saya.  Kalau tak ada ayam, tak lengkap menu untuk anak anak, jadi saya menggoreng ayam dengan menggunakan kunyit hidup.  

Ayam yang ada dipotong kecil dari biasa. Ini adalah cara saya menggoreng ayam sejak kecil dulu. Maklumlah bukan boleh dipotong besar kerana ayam perlu dikongsi makan secara beramai ramai. Tidak bermewah mewah seperti sekarang. Dapat makan seketul kecil seorang pun dah bersyukur sangat kerana bukan selalu dapat makan ayam nih.

Jom layan....


Ayam Goreng Garam Kunyit

Ayam Goreng Garam Kunyit 
Oleh: Azie Kitchen

Ayam - potong kecil
Kunyit hidup
Garam
Bawang besar
Cili hidup

Lumur garam dan kunyit pada ayam.  Goreng ayam dengan minyak yang panas.  Angkat dan masukkan pula bawang dan cili yang dihiris.

Ayam Goreng Garam Kunyit

Angkat dan taburkan bawang dan cili ke atas ayam tadi. Hidangkan lah bersama dengan salad.

Ayam Goreng Garam Kunyit

Enjoy...


Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

Catat Ulasan for "Ayam Goreng Garam Kunyit"