Iklan Nuffnang

Iklan

geniee

13 Dec 2011

Masak Asam Pedas Kepala Ikan Merah




Haaa ini saja nak tayang Masak Asam Pedas Kepala Ikan Merah yang saya beli di Giant semalam. Resepinya boleh tengok di sini. sekarang cuma nak tayang gambar gambar jer. 

Ya lah saya punya blog ni adalah tempat saya mengisi masa lapang dan tempat mencurahkan minat saya dalam bidang fotografi. Rasa seronok bila melihat gambar gambar yang cantik cantik. Jadi jom kita layan, apa yang saya masak untuk makan malam hari ini. Jom jom ...

blend bawang besar, bawang putih, halia dan belacan

Tumis bersama daun kari

masukkan cili giling

masukkan bunga kantan dan digoreng garing

Masukkan air secukupnya


Masukkan ikan

masukkan kacang bendi

masukkan asam jawa, garam dan serbuk perasa

renihkan dan angkat untuk dihidangkan

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi komen. Ianya sangat dihargai.
Sekiranya anda telah mencuba resepi di sini, sudi kiranya dapat memberikan link entri untuk rujukan pembaca lain.

Kepada non blogger yang tiada akaun, sudilah menulis nama atau nama ringkas di bawah komen anda. Tak mesra lah nak panggil Cik/Puan Anonymous, kan.