Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Traditional Vanilla Cupcake


Vanilla Cupcake



Cupcake ini dibuat oleh my daughter, Juita malam tadi. Saya pun tak sedar yang dia ada buat kuih sebab malam tadi, saya tidur awal agaknya. Kepenatan selepas menghadiri seminar selama dua hari.

Jom kita tengok resepi yang dia gunakan diambil dari Nigella.com.... jom layannn


Vanilla Cupcake

Vanilla Cupcake
Oleh: Azie Kitchen

Bahan bahannya
1 cup unsalted softened butter
2 cups sugar
4 large eggs at room temperature
1 1/2 cups self-raising flour
1 1/4 cups all purpose flour
1 cup milk
1 tsp vanilla extract
Makes 1 three layer 9-inch cake or 24 cupcakes.



METHOD Serves: 24 cupcakes
Pre-heat oven to 350F. Grease and lightly flour three 9 x 2 inch round cake pans or line a muffin tray with paper cases.
Cream the butter and sugar together until smooth. Add the eggs gradually one at a time, beating well after each one.

Combine the flours and add in four parts, alternating with the milk and the vanilla extract, beating well after each addition.
Divide the batter between the cake pans or paper cases if making cupcakes.

Bake for 20-25 mins or until a skewer comes out clean.
Let the cakes cool for 10 mins then turn out on wire racks. When the cakes have cooled ice between the layers then ice the top and sides of the cake.






Vanilla Cupcake





 
Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

Catat Ulasan for "Traditional Vanilla Cupcake"