Iklan Nuffnang

Iklan

Revenue Hits

7 Nov 2011

Sayur Goreng Sempoi




Biasanya saya akan cuba masakkan sekurangnya satu masakan sayur untuk melengkapkan menu masakan saya.  Dah hari raya, semua kedai tutup.  Belek belek dalam peti sejuk, ternampak ada sayur kubis yang dibeli  sebelum ini.  Tengok ada pula udang untuk dimasukkan sebagai perencah.  Apalagi jom jalan lah.

Cara memasaknya sangat mudah bagi anak anak yang baru belajar memasak ya. Yang orang tua tua tak payah lah ikut, tengok gambar gambar jer  ya.  hahaha jangan geram pula ya.  Saya tumis bawang merah, bawang putih yang dihiris sehingga wangi, masukkan udang.  Goreng sekejap jer.  Terus masukkan sayur, cili hiris dan bawang besar hiris.  Masukkan sos tiram, garam dan serbuk perasa.  Boleh lah diangkat sebab sayur tak mahu terlalu lama dimasak ya.  Dah siaappp ...

3 ulasan:

  1. dah lama tak msak sayur ni..namapak akak masak sedapnya..nyum nyum..

    BalasPadam
  2. ini sayur emergency. saya memang suka masak sayur yg sempoi supaya kita dapat merasai keenakan sayur sebenar

    BalasPadam

Terima kasih kerana sudi komen. Ianya sangat dihargai.
Sekiranya anda telah mencuba resepi di sini, sudi kiranya dapat memberikan link entri untuk rujukan pembaca lain.

Kepada non blogger yang tiada akaun, sudilah menulis nama atau nama ringkas di bawah komen anda. Tak mesra lah nak panggil Cik/Puan Anonymous, kan.