Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

ETHICA membuat ibadah Korban di Penjara Kajang


antara peserta yang hadir


Posing dulu


Sedang mewakilkan peserta qorban


Sempena Hari Raya Aidil Adha tahun ini, buat pertama kali, ahli ahli ETHICA secara sepakat untuk mengadakan qorban di Penjara Kajang.  Seramai 15 orang ahli ETHICA telah menyertai qorban dengan 3 ekor lembu ditempah awal awal lagi oleh Wak Masrol dan Dr Abdol Aziz Sahat .  Majlis ini sangat meriah walaupun tidak ramai ahli yang dapat turut serta pada hari ini.  Terima kasih tidak terhingga pada Dato Hassan Sakimon dan Tuan Supri Hashim atas bantuan yang telah dihulurkan.  Semoga majlis majlis seumpama ini dapat diteruskan bagi mengeratkan hubungan siratulrahim sesama ahli.  

Buat kami sendiri, ianya sangat bermakna kerana ini lah kali pertama mengadakna qorban selain dari kampung halaman sendiri.  Biasanya saya akan menyertai famili di kampung yang mengadakan qorban setiap tahun dengan lembu sendiri yang dibela dan disimpan untuk dibuat qorban.  


Rehat dulu, terima kasih atas layanan baik pihak Penjara


Haa apa nak dibuat dengan kepala lembu tu 


Bergotong royong melapah daging



Alhamdulillah dah selesai



Meraikan kawan kawan yg dtg beraya

Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

Catat Ulasan for "ETHICA membuat ibadah Korban di Penjara Kajang"