Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Puding Pelangi


Puding Pelangi Azie Kitchen



Salah satu resepi puding yang menarik hati saya untuk juadah pencuci mulut majlis rumah terbuka kami ialah Puding Pelangi. Tetapi setelah diteliti resepinya, didapati bahan bahan nya lebih kurang sama dengan puding batik yang biasa saya buat sebelum ini. 

Oleh kerana resepi tersebut sudah ngam dengan selera saya, saya menyediakan puding pelangi menggunakan resepi puding batek.

Hahaha tapi jangan lah tersenyum pulak ya, kerana pelangi ada 7 warna, tapi puding saya hanya ada tiga warna sahaja, iaitu warna coklat, merah dan kuning sahaja. Penampilan nampak berlainan dan menarik bila warna diubahsuai. Betul tak? 

Jom kita layan, gambar gambar di bawah. Resepi boleh rujuk pada entri Puding Batik ya..



Puding Pelangi Azie Kitchen

Puding Pelangi Azie Kitchen

Puding Pelangi Azie Kitchen
 
Puding Pelangi Azie Kitchen

Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

Catat Ulasan for "Puding Pelangi"