Iklan Nuffnang

Iklan

Revenue Hits

5 Sep 2011

Kuih Sagu warna kuning pulak



hmm sungguh menyelerakan ...

siap dihidang ..

Kuih Sagu Warna Kuning

Kuih sagu ni sedap dimakan sejuk dingin. dengan rasa kelapa parut yang masin masin sikit, tu dia... satu persatu masuk mulut. Hancuish saya punya diet. Apa lagi, cepat cepat bancuh enzim debella litchin. Enzim debella ni boleh menghancur dan memecahkan kabohidrat dalam sagu. Kenapa? Tak percaya, cuba buat demo. Ambik sagu, bancuh dengan air panas dan kacau hingga jadi pekat macam buat gam. Lepas tu! ambil enzim debella litchin, tuang dalam sagu tadi dan dikacau. Mesti cair nyeerr. Macam tu la, lebih kurang nya enzim berfungsi. hahaha jangan marah ya, siaran iklan sekejap tadi.

Haa berbalik pada kuih sagu, kali ini saya masak sagu warna kuning pulak. Lepas ni, nak masak sagu warna hijau dan ungu pulak, amacam? Jom kita layan gambar gambar nya sebab resepi dah diletak dalam entri sebelum ini. Resepi belajar dari kakak ipar saya yang memang pandai memasak dan membuat kuih muih. Banyak lagi nak belajar dari dia ni ...



enak di makan bila bila masa sahaja ...

Layannn
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi komen. Ianya sangat dihargai.
Sekiranya anda telah mencuba resepi di sini, sudi kiranya dapat memberikan link entri untuk rujukan pembaca lain.

Kepada non blogger yang tiada akaun, sudilah menulis nama atau nama ringkas di bawah komen anda. Tak mesra lah nak panggil Cik/Puan Anonymous, kan.