Ruang Iklan Untuk Disewa

Ruang Iklan Untuk Disewa

Iklan Nuffnang

Wednesday, 7 September 2011

Jus Nenas World

jus yg sangat berkhasiat



Jom minum ...


Cara penyediaan jus nenas ini dikongsi oleh rakan sepejabat saya, Abdul Hanan yang mempunyai keluarga yang pakar dalam hal masak memasak terutama resepi utara seperti beriani dan sebagainya. Setiap kali ada majlis makan makan, mereka akan menyediakan jus ini bagi membantu mereka yang memakan daging kambing dari mendapat tekanan darah tinggi. Maklum lah setengah orang akan mengalami kenaikan tekanan darah atau pening jika memakan daging kambing secara berlebihan. Gambar gambar yang beliau ambil semasa penyediaan makanan kenduri secara gotong royong amat mengujakan saya. Jom cuba amalkan meminum jus nenas world ini terutama selepas memakan daging kambing. Apa apa pun, nenas sangat kaya dengan kandungan fiber yang amat baik untuk melancarkan pencernaan dan penghadaman.

Jus Nenas

1 biji nenas
sedikit gula batu
sedikit kiub ais
sedikit air ais

Nenas dikupas, buang empulur dan matanya. Blend nenas dengan air ais, ais kiub dan gula batu hingga hancur. Boleh terus dihidangkan semasa masih sejuk.  sangat sedap ...

jemput minum ...



Layan ajer lah ..


No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi komen. Ianya sangat dihargai.
Sekiranya anda telah mencuba resepi di sini, sudi kiranya dapat memberikan link entri untuk rujukan pembaca lain.

Kepada non blogger yang tiada akaun, sudilah menulis nama atau nama ringkas di bawah komen anda. Tak mesra lah nak panggil Cik/Puan Anonymous, kan.