Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Salam Perkenalan





Salam perkenalan saya hulurkan kepada semua yang membaca blog yang baru saya buka ini. Nama saya dalam IC ialah Haziah dan nama kedua saya ialah Azizah.  Jadi saya dikenali dengan banyak panggilan di kalangan famili, saudara mara dan sahabat sahabat.  Saya mesti mengakui bahawa saya tidak pandai memasak dan jarang sekali masuk ke dapur tambahan lagi dek kesibukan tugas. Alahaai memberi alasan la pulak ya. Namun begitu, saya mempunyai minat mengumpul resepi dan mencuba resepi resepi baru.  Bila ada masa lapang saya akan menghabiskan masa utk mencari resepi yang menarik untuk dikumpul dan dicuba kemudian hari.

Saya mula belajar membuat kek dan biskut raya seawal umur 10 tahun.  Masih ingat lagi pada masa tersebut biskut dan kek dibakar menggunakan sabut kelapa. Saya mengumpul duit poket sendiri untuk membeli bahan di buat biskut dan kek. Minat saya lebih kepada kuih muih, biskut, kek dan bukan memasak sehari hari.  

Apabila telah mempunyai keluarga sendiri, saya setiap tahun akan membuat sendiri kuih kuih raya di rumah kami sehingga lah setahun dua ini, tugas tersebut telah diambil alih oleh anak anak dara yang telah mula membesar. Setiap kali kami mengadakan rumah terbuka, saya pasti akan memasak beberapa juadah sampingan untuk hidangan tetamu. hahaha sedap atau tidak belakang kira ya.  Yang penting, mereka dihargai dan dirai.

Saya berhasrat untuk memperbaiki lagi persembahan di dalam blog ini dari masa ke semasa terutama gambar gambar kerana photography adalah satu lagi hobi saya sejak di bangku sekolah rendah lagi.  Melihat gambar gambar masakan yang cantik, memang dapat meredakan ketegangan dan memberikan keceriaan pada kita semua. 

Setakat ini dulu serba sedikit mengenai diri saya ...

Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

3 ulasan for "Salam Perkenalan"

  1. ok sampai entry first kak azie...hehehe..

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum kak azie. Saya pun mcm rozita. Belek punya belek akhirnya Saya pun dah sampai Ke entry pertama Kak azie. Punyalah suka membaca.mintak halal segala resepi yg saya ambik ye Kak azie- nama saya normilah- suliah Ni kakak ipar saya. Pinjam nama Je huhu

    BalasPadam
  3. Sampai jugak first entry kak azie.. hihihi..

    BalasPadam